fbpx

Her-bronnen deel 8: Tapas en Zoom meetings

door | feb 23, 2022 | Algemeen, Ervaringsverhaal | 1 reactie

Anita en haar man Richard hebben hun bedrijf en huis verkocht en zijn nu op avontuur met bestemming onbekend! In eerdere delen van deze serie las je hier al over. Inmiddels wordt het in Spanje ook kouder en zakken Anita en Richard zakken steeds verder af richting het zuiden.

Het buitenleven

Vanmorgen wakker geworden met een zonnetje op onze tent. Het is heerlijk weer en een graad of 23. Een mooie dag om een fiets te gaan huren. Na het ontbijt en de nodige dagelijkse afhandelingen besluiten we de kuststrook af te fietsen. Via het stadsdeel en aansluitende de boulevard gaan wij al fietsend de kust af. De kuststrook is heel wisselend: oudbouw en nieuwbouw, appartementen en villa’s wisselen zich met elkaar af en daartussen komen we de Lidl en de Aldi tegen! De fietspaden lopen helaas niet helemaal in elkaar over, zo fiets je links, zo fiets je rechts, over een drukke rotonde en doorgaande wegen voor auto’s. Als de lunchtijd is aangebroken zoeken we een leuk restaurantje op aan de zee. De keuze aan restaurantjes is reuze en we besluiten een restaurant te bezoeken waarvan de stoelen er comfortabel uit zien. We hebben al door dat uit-eten vaak goedkoper is dan zelf de boodschappen kopen en je eten klaar maken 😆 Voor ons dus de uitdaging om zo veel mogelijk verschillende restaurantjes te bezoeken.

Een plekje opschuiven is geen punt

Na een heerlijke fietsdag besluiten we bij de receptie te vragen of we nog een paar dagen langer kunnen blijven. Dit is mogelijk, maar we moeten dan wel een plek opschuiven. Dat is dan een bezigheid voor de volgende dag. Gelukkig hebben we veel ervaring met in- en uitpakken dus de tent een plek verzetten is een fluitje van een cent en binnen een uur staat alles weer op zijn plaats. Ondertussen is mijn haar flink lang geworden en ik besluit een bezoekje te brengen aan de kapper. Met handen en voeten heb ik een afspraak gemaakt en als op de stoel zit begint de kapper zonder maar iets te vragen mijn haar te knippen! 😳 Moedig zit ik de knipbeurt uit en ik hoop dat ik er straks nog enigszins toonbaar uit zie. Gelukkig verstaat deze kapper zijn vak en ben ik zeer tevreden met het resultaat!

Een Zoom meeting met tapas

Vandaag heb ik ook een Zoom meeting met collega’s. En dat betekent een plekje zoeken waar het internet echt heel goed moet zijn! Zoals je al gelezen hebt is de Wifi niet overal even goed (en helemaal niet op de camping) en ik hoop het internet goed blijft tijdens de meeting. En zo zit ik heerlijk op een terrasje, in de zon, een drankje en tapas in de meeting. In Nederland is het slecht weer en dan voel ik me toch wel heel bevoorrecht. 😁

Op naar Marbella!

Richard houdt de bedrijfsmakelaars in Nederland goed in de gaten. We hebben ons ingeschreven op de nieuwsbrieven zodat we echt geen enkel bedrijf gaan missen wat er te koop gaat komen. En eindelijk is er een bedrijf waar we wel belangstelling voor hebben. Een vrij nieuw bedrijf in Drenthe, met (waar ik wel heel blij mee ben) een huis wat één jaar oud is. Richard vraagt de uitgebreide gegevens op en we besluiten naar Nederland terug te gaan om een bezoek te brengen aan dit bedrijf. Gelukkig zijn de huidige eigenaren nog op vakantie zodat we nog twee weken hebben voordat we aan de terugweg gaan beginnen. We besluiten nog een appartement te huren in Marbella. Want ondertussen wordt het ‘s avonds toch wel koud en ‘s nachts hebben we de fleece-dekens echt nodig om warm te blijven.

En wat we in Marbella toch allemaal zien en mee maken… Wordt vervolgd 😁

Met een zonnige vakantie groet, Anita

Geschreven door: Anita Bouma

Anita Bouma is ervaringsdeskundig en coach voor mensen met kanker. In haar blogs lees je over haar persoonlijke ervaringen en die van haar klanten.

Over ons

Shit or Shine is ‘the place to be’ voor vrouwen met of na kanker. D.m.v. een gratis online magazine en community helpt Shit or Shine je om fitter te worden en de kracht te vinden op weg naar een goed herstel.